Kovo 22 dieną aštuntos klasės mokiniams pamokos vyko kitaip. Mokiniai ir jų klasės auklėtoja, tikybos mokytoja R. Šinkūnienė bei lietuvių k. ir literatūros mokytoja metodininkė V.Varnienė vyko į Kauną, kur mokiniai dalyvavo edukaciniuose užsiėmimuose. Pirmiausiai mokiniai aplankė Virginijaus Kašinsko etnotapybos parodą ir klausė pasakojimo apie lietuvių kultūros ir istorijos mitologiją. Taip pat prisiminė lietuvių kalbos kilmę, pagilino mitologijos, tautosakos žinias. Aštuntokai pasiklausę liaudies dainos, pamatė ją nutapytą didžiulėje drobėje. Mokinius sužavėjo ne tik labai spalvingi tapybos darbai. Jiems buvo įdomu matyti originalų patį mažiausią 3X3 mm paveikslą (ir visą 100 kitų, kurių kraštinių ilgis yra nuo 9 iki 25 mm) ir žiūrėti į jį per didinamąjį stiklą, liesti Medeinos skulptūrą ir lyginti ją su paveikslu. Mokiniai žavėjosi ir daugybe kitų labai spalvingų tapybos darbų. Dvi valandos pralėkė greitai.
Vėliau mokiniai lietuvių kalbos bei literatūros žinias gilino lankydamiesi Maironio lietuvių literatūros muziejuje. Ten jie klausė edukacinę programą „Atgal į praeitį su Simonu Daukantu“. Ši edukacija buvo lyg pirmosios tęsinys. Aštuntokai išgirdo pasakojimą lietuvybės puoselėtojo, istoriko S.Daukanto gyvenimą bei kūrybą, atliko įvairias užduotis: sprendė kryžiažodžius, perskaitę ištraukas iš ,,Būdas senovės lietuvių, kalnėnų ir žemaičių‘‘, atsakinėjo į klausimus arba stengėsi suprasti, ką gi gali reikšti senieji žemaičių tarmės žodžiai, kuriuos S. Daukantas pavartojo savo kūrinyje.
Edukacijų dieną pratęsėme IX forte. Mokiniai atidžiai klausė edukatorės pasakojimo apie Kauno IX forto atsiradimą, susipažino su vykdytais masinių žudynių veiksmais nacių okupacijos laikotarpiu. Sužinojo, ką reiškė slapta Operacija 1005 ir jos pagrindu veikusi įmonė 1005B. Pasiskirstę grupėmis sprendė, ar įmanoma įgyvendinti pateiktus pabėgimo iš IX forto planus, vėliau patys ieškojo daiktų, kurių pagalba buvo įgyvendintas pabėgimo planas, o galiausiai įveikė kelią tuneliais, kuriuo sėkmingai iš IX forto pabėgo 64 kaliniai. Kupini įspūdžių smagiai grįžo namo, nes diena neprailgo, nors ji buvo edukacinė.
Už galimybę mokytis kitaip aštuntokai ir mokytojos nuoširdžiai dėkoja Godos ir Gintaro tėveliams Gintarui ir Ramintai Juchnoms, finansavusiems šią kelionę. Ačiū ne tik už finansinę paramą, bet ir pasiūlymą aplankyti įspūdingą V. Kašinsko parodą, kurioje sužinojome daug nauja, skaniai atsigėrėme arbatos ir pasivaišinome sausainiais, saldainiais, medumi bei uogiene! (nuotr. V. Varnienės, R. Šinkūnienės).